. Ma Ervin napja van.
Pilisi pillanatok - Már a magasabb régiókban is zöldell a táj
2015-04-21 17:25:12

Az elmúlt vasárnapra rossz időt jósolt a meteorológia, illetve nem kellően hangsúlyozta, hol lesz jobb, hol kevésbé az idő. Ezért is tapasztaltuk azt, hogy viszonylag kevés turista kereste fel aznap Pilist, noha erre kiváló volt az idő.

Először a Pilis-tetőre kapaszkodtunk fel az alatta fekvő Pilisszántóról, de sokan Pilisszentkereszt felől érik el a csúcsot. A hosszú szerpentinen kapaszkodva néhány kanyarodóban már felbukkan a tetőn ígérkező panoráma egy darabja.

Mielőtt végre elérnénk a nemrég átadott kilátótornyot, a turistaút egy bozótos területre betérve vezet az eddigi szép panorámás szakasz helyett. Belépést tiltó természetvédelmi tábla áll mind két oldalról, de igazából semmi értelme, mert a kerítést szorgos kezek mindig kibontják.

Fenn aztán már jónéhány természetjáróval találkozni. A kilátóból akadálytalanul siklik körbe tekintetünk, a napos, enyhén szellős időben jó, bár nem kiváló a körpanoráma. A Vértestől a Börzsönyig ellátunk, de például a Mátra éppenhogy csak feldereng. Visszaereszkedünk a Pilis gerincén végigvezető turistaútra, és nemsokára pár lépést kitérünk egy kilátóhelyre. Kis dobozban a Pilisi kilátások túramozgalom pecsétjét is meglelhetjük.

Most más szemszögből láthatjuk a tájat és már feltűnik a Piliscsaba feletti Nagy-Kopaszon épülő új kilátótorony is.

Továbbhaladva a gerincen újabb kirándulókkal találkozunk, sőt, a Simon-halála nevű szakadékos-sziklás völgy felső bejáratánál egy egész turistacsoporttal futunk össze.

A Pilisnyeregben aztán minden irányból érkeznek természetjárók, ami nem is csoda, hiszen hatfelől futnak ide jelzett turistautak.

Éppen a Fekete-kőről érkezik egy család, a fiatal szülők kettő, öt és hat éves gyerekeiket terelgetik. Bízhatunk benne, hogy van már utánpótlása a turisták táborának. Erősebben süt a nap, többen kihasználják a melegebb időszakot és az erdei padoknál és asztaloknál megpihennek. Még elnézünk a jó három kilométerre lévő és nemrég felújított Feketehegyi Sasfészek menedékházhoz. Éppen a kezelő szakosztály vezetője tesz-vesz egymagában, amikor odaérkezünk. Szívélyesen fogad, habár itt közforgalmú étterem, büfé nincs, egy közös teafőzésbe belekezdünk a véletlenül összesereglett társasággal.

Egy család Esztergomból, (8. kép) egy idősebb pár Dorogról, mi meg Budapestről érkeztünk. Jól elbeszélgetünk a turizmus honi kérdéseiről, de szóba kerül a Pilis alá tervezett új 10-es gyorsforgalmi út is. Kell-e egyáltalán ilyen természetrombolás? - tárgyaljuk a terveket.

Azt is megtudjuk, hogy az egyik ide vezető jelzést a közeljövőben át kell majd festeni.

Búcsúzóul még felfutunk a teraszra, ahol a halványzöld kupolás Esztergomra vetünk egy pillantást és máris sietünk tovább, mert még sok látnivaló vár ránk…

Fotó Agárdi Norbert

Kertész Z István

Utoljára frissítve: 2015-04-21 18:48:42

További híreink
A bántalmazott nép és a kritikát nem tűrő remény
Demokratának lenni, azt jelenti, hogy megengedjük magunknak és másoknak is azt, hogy kérdései, sőt kételyei legyenek – Perintfalvi Rita FB-jegyzete.
2024-04-21 10:22:49, Hírek, Fókuszban Bővebben
Balog Zoltánt saját hittársai jelentették fel a zsinati bíróságon
A Magyarországi Református Egyház tíz tagja feljelenti Balog Zoltán püspököt a zsinati bíróságon – tudta meg az RTL Híradó Vargha Anikó egykori kántortól.
2024-04-18 17:49:43, Hírek, Fókuszban Bővebben
Magyar Péter a Varga Judit-interjúról
Épp csak a kegyelmi botrányról és a kormánytagokat érintő korrupciós bűnügyről nem volt szó – reagált Magyar Péter a volt feleségével, a volt igazságügyi miniszter Varga ...
2024-03-28 21:01:25, Hírek, Fókuszban Bővebben

Hozzászólások

Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Egy őrbottyáni földtulajdonos több mint kétmilliárd forintos kártalanítást követel, miután tervei szerint term...