Panaszáradat a járási hivatalokkal kapcsolatban |
2013-01-15 10:52:10 |
Gémesi György, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének (MÖSZ) elnöke, Gödöllő polgármestere arról beszélt egy interjúban, hogy a járási hivatalok indulásával, működésével kapcsolatos aggodalmak beigazolódni látszanak – egyelőre rengeteg a panasz az új rendszerre.
Gémesi elmondta, hogy az elmúlt napok arról tanúskodnak, hogy a járási rendszerrel kapcsolatban teljes az információs háttér hiánya, ami elsősorban a rendszer kidolgozásának elkapkodása, és előkészítetlensége miatt lehetséges. A januári bevezetés túl szűk időt szabott arra, hogy a járási hivatalok zökkenőmentesen épüljenek be az emberek mindennapjaiba.
Több százezer ügy keresztülmegy jelenleg is az okmányirodai rendszeren - ha hiba történik, annak komoly következményei lehetnek – mondja Gémesi. - Számomra még mindig érthetetlen, miért lesz ez a struktúra polgárbarátabb és költséghatékonyabb, mint az önkormányzati.
A gödöllői városházára és a jegyzőhöz a legtöbb panasz amiatt érkezett, hogy az időpont-egyeztetések akadoznak – ez főként az informatikai háttér kidolgozatlanságának számlájára írható. Nonszensz, hogy egy ügyfél csak több héttel későbbre kap időpontot. A másik leggyakoribb probléma, hogy a lakosok nem tudják, hogy ügyükkel kihez, milyen irodához fordulhatnának.
A járási és önkormányzati hivatalokban dolgozók is küzdenek a változásokkal, leginkább azok, akik a korábbihoz képest eltérő munkakört látnak el. − Ha a teljes önkormányzati rendszert nézzük, akkor tudomásul kell venni, hogy több tízezer embert kell egy-egy járásba integrálni – fogalmazott Gémesi György. Azt is hozzátette, hogy ahol változatlan munkát látnak el a hivatali ügyintézők, ott nincsen fennakadás.
Forrás és fotó: napi.hu |