|
|
|
Tweet |
|
|
|
Akár hónapokat is késhet az újonnan igényelt GYES és családi pótlék folyósítása, mert a kincstár elektronikus rendszerét modernizálják, emiatt pedig lényegében leáll az ügyintézés. A frissen beérkező igényeket a régi rendszer már nem fogadja be, az új pedig még nem képes feldolgozni azokat.
Családok tízezrei maradhatnak hónapokon át támogatás nélkül. Nehéz eldönteni, melyik a nagyobb baj: az-e, ha a kormány olyan szakembereket bízott meg a rendszer korszerűsítésével, akik nem képesek a munkát úgy elvégezni, hogy közben az ügyintézés zavartalanul folytatódjék, vagy az, ha a kormány ezt a szempontot nem is tartotta fontosnak.
A DK most kiadott közleményében Szűcs Erika követeli, hogy a kormány haladéktalanul hozza meg a szükséges intézkedéseket a hiba kijavítására, egyúttal vizsgálja meg, ki a felelős a szükséges intézkedések elmulasztásáért, és vonja le a szükséges konzekvenciákat.
Egyúttal emlékeztetni kíván mindenkit arra, hogy az elmúlt hetekben már több, az államigazgatásban működő online rendszer meghibásodása okozott fennakadást. Ilyen volt a Magyarország.hu, vagy a közlekedési hatóság rendszerének, illetve az okmányirodai rendszernek a leállása. Ezeknek az eseteknek a fényében még aggasztóbb a kormánynak az a közelmúltbeli döntése, amely szerint a választásokat kiszolgáló, évtizeden át fennakadás nélkül működő rendszert állami kezelésbe veszi. |
|
|
|