Sok a kérdőjel az esztergomi vonattal kapcsolatban |
![]() ![]() |
2015-04-08 20:11:46 |
Nem csökkennek a kérdőjelek az esztergomi vasútvonal felújításával kapcsolatban. Annak is elsősorban a Budapest és Pilisvörösvár közti rekonstrukcióját kritizálja a Lehet Más a Politika (LMP). Keresztes László Lóránt, az ellenzéki párt közlekedési szakszóvivője sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy hiába kérnek magyarázatot a túlzott költségekre, valamint az időben rendkívül elhúzódó beruházásra, elfogadható választ nem kapnak az illetékes minisztertől, Seszták Józseftől sem. Sőt, a szakminiszter nemhogy az állampolgárok érdekében cselekedne, még a kivitelezőket védi.
Az LMP szerint az is tűrhetetlen, hogy a beruházási program egyes elemeit sem vizsgálták még meg, hogy mitől kerül annyiba, amennyibe, illetve miért húzódnak el ekkora mértékben. Sőt, feltételezik, hogy az egész projekt során jelentős előkészítési hiányosságok voltak, mégsincsenek felelősök az ügyben. Az ellenzéki párt úgy látja, hogy egyáltalán nincs meg a kormányzat részéről az akarat, hogy alaposan feltárják ennek a rekonstrukciónak az irdatlanul nagyra nőtt költségét és időbeli elhúzódását. Pedig a többször módosított átadási határidő (most nyár közepe a hivatalos ígéret) is önmagában tetemes pluszköltséget jelent mind az államnak, mind pedig a környéken élőknek. Az is költség - emeli ki Keresztes -, amikor a rendkívül túlzsúfolt 10-es úton kétszer annyi ideig tart egy utazás ahhoz képest, mintha már megnyílt volna a teljes Budapest-esztergomi vasútvonal.
Hírportálunk kérdésére az LMP szakpolitikusa megerősítette, hogy nem elég egy ilyen komoly beruházást elkészíteni, annak működtetésekkor érvényre kell juttatni azokat a szempontokat amik a fejlesztést indokolttá teszik. Ilyen lehet például a ráhordó autóbuszjáratok kialakítása és a vasúti forgalom olyan fokú sűrítése, amely már lényegesen javítja az egész térség közösségi közlekedését.
Szerdán, a most épülő ürömi körforgalomnál Becsey Zsolt közlekedésért felelős helyettes államtitkár kijelentette, hogy az év végére gyorsabbá és biztonságosabbá válik Budapest és Pilisvörösvár között a 10-es főúton a közlekedés. A szintbeli vasúti kereszteződések kiváltásával könnyebbé válik mind a gyalogosok, mind az autósok közlekedése. Nemsokára Pilisvörösváron megnyílik a vasút alatt átvezető aluljáró. Az LMP szerint azonban ez a bejelentés csak eltereli a vasúti beruházás problémáiról a figyelmet.
Fotó: Szádeczky-Kardoss Tamás Kertész Z István
|
