Minden autóbuszjárat megváltozik Budaörsön és Törökbálinton |
2014-03-25 19:35:05 |
A 4-es metró elindításával Budapesten és annak nyugati agglomerációjában lényegesen átalakul a felszíni tömegközlekedési hálózat. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Budaörs és Törökbálint szinte minden autóbuszjáratát módosítja, így nagyon alaposan kell tanulmányozni, hogyan is közlekedjünk az érintett térségben. Lesznek előnyös változások is, ám egyes útvonalakon a korábbiakhoz képest lényegesen ritkul a menetsűrűség. Eddig autóbusszal nem járt vonalrészt is érinteni fog az új 287-es járat, amely a Budaörs, lakóteleptől a Kamaraerdőn át a budatétényi Camponáig közlekedik majd. Budaörs és Kamaraerdő között lesz 287/A betétjárat is, hogy az ezen a szakaszon megszűnő 88-as autóbuszt megfelelő sűrűséggel pótolják. Így a két járat felváltva 30 és 60 percenként fog indulni, közös szakaszukon 15 és 30 perces járatgyakoriságot nyújtva. A 88-as autóbusz a Törökbálint, Munkácsi Mihály utcai végállomásától a jelenlegi útvonalán Budaörsig közlekedik, majd onnan a Móricz Zsigmond körtérre fog tovább menni, Kelenföldön betérve a 4-es metró végállomásához is. A törökbálinti 272-es autóbusz a Hamzsabégi úton és a Bartók Béla úton a Kosztolányi Dezső tér helyett a Móricz Zsigmond körtérig fog bejönni, a felszállóhelye a Villányi út elején lesz. A 172E jelzésű autóbuszjárat 172-es lesz és Törökbálintról csak a 4-es metró kelenföldi végállomásáig jön majd be. A 140-es autóbusz Törökbálint, bevásárlóközponttól a budaörsi lakótelep érintésével a Budaörsi úton és az Alkotás utcán át a Várfok utcáig jár majd, belső szakasza azonos lesz a 139-es járatéval. Csak munkanapokon és csupán óránként fog közlekedni. A Budaörsi lakótelep és a Várfok utca között 140/A betétjárat is lesz munkanapokon a csúcsidőszakban. A két járat együttesen a reggeli időszakban 10, míg a délutániban 15 percenként jár majd. Hétvégén a 140/B jelzésű autóbusz közlekedik majd óránként: a Budaörsi lakótelep és a törökbálinti bevásárlóközpont között, nagyjából úgy, ahogy most a 140-es. A mostani 140i jelzésű autóbusz a 140-es új vonalvezetésével értelmét veszti és így megszűnik. A 188E jelzésű autóbusz a Budaörsi Ipari és Technológiai park és a Móricz Zsigmond körtér között változatlanul a munkanapi csúcsidőszakban 30 percenként fog közlekedni. A Budaörsi lakóteleptől munkanap reggel, csak befelé irányban néhány 40E jelzésű gyorsjárat is indul majd a 4-es metró kelenföldi végállomásához. Másik irányban illetve délután nem fog közlekedni ez a járat. A 240E jelzésű autóbusz a Budaörsi lakótelep és a Móricz Zsigmond körtér között csúcsidőszakban 10, munkanap, napközben 15 és hétvégén 30 percenként jár majd – lényegesen ritkábban, mint eddig. Amit maga a BKK is kétségesnek tart, hogy a 140-es autóbusz megfelelő sűrűséggel közlekedik-e, illetve napközben és hétvégén hiányozhat-e a Várfok utca – Budaörs – törökbálinti kapcsolat. Szintén kétséges, hogy elegendő lesz-e a 240E és a Budapestre meghosszabbított 88-as buszok együttes kapacitása, főleg a hétvégéken. A díjszabási elmaradottság okán irreális tarifakülönbségek jönnek létre, például munkanap, csúcsidőben a 140-es autóbusszal egy jegy elég lesz a Várfok utcától a törökbálinti bevásárlóközpontig, ugyanakkor más időszakban ez három jegyébe kerül az utasnak.
Ugyanakkor örvendetes, hogy a korábbi elképzelésektől eltérően jóval több busz bemegy az agglomerációból Budapest valamelyik belsőbb átszállóhelyére.
Kertész Z István Kép: bkk.hu |